Відділ охорони праці та інклюзивної освіти

Склад відділу

  • Завідувачка відділу охорони праці та інклюзивної освіти - Хінальська Тетяна Романівна
  • Заступник завідувача відділу, відповідальний за організацію інклюзивного освітнього процесу та супроводу ЗВО з інвалідністю в освітньому процесі – Тучковська Ірина Іванівна
  • Провідний фахівець – Барилко Галина Іванівна

Про відділ

У своїй роботі відділ керується Конституцією України, Законами України “Про освіту”, “Про вищу освіту”, “Про охорону праці”, Типовим положенням про службу охорони праці, затвердженим наказом Держнаглядохоронпраці України від 15.11.2004 р. № 255, Порядком організації інклюзивного навчання у закладах вищої освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 року № 635, Ліцензійними умовами провадження освітньої діяльності від 30 грудня 2015 р. № 1187 зі змінами, Конвенцією ООН про права осіб з інвалідністю, наказами та інструктивними листами Міністерства освіти і науки України та Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, наказами та розпорядженнями ректора Університету, Статутом Львівського торговельно-економічного університету, Положенням про систему внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти ЛТЕУ та іншими внутрішніми нормативними документами.
Відділ охорони праці та інклюзивної освіти є структурним підрозділом Університету, який діє з метою впровадження ефективної системи управління охороною праці в Університеті і організації виконання правових, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і соціально-економічних заходів, спрямованих на запобігання нещасним випадкам, професійним захворюванням у процесі трудової діяльності працівників Університету; організації інклюзивного освітнього процесу та супроводу здобувачів вищої освіти з інвалідністю в освітньому процесі в Університеті, забезпечення їм доступу до якісної вищої освіти з урахуванням обмежень життєдіяльності.

Основними завданнями відділу охорони праці та інклюзивної освіти є:

  • опрацювання ефективної системи управління охороною праці в Університеті та сприяння удосконаленню діяльності у цьому напрямку кожного структурного підрозділу, кожного працівника, здобувача вищої освіти, забезпечення фахової підтримки рішень ректора з цих питань;
  • організація проведення профілактичних заходів, спрямованих на усунення шкідливих і небезпечних виробничих факторів, запобігання нещасним випадкам на виробництві, професійним захворюванням та іншим випадкам загрози життю або здоров’ю працівників і здобувачів вищої освіти;
  • вивчення та сприяння впровадженню у виробництво досягнень науки і техніки, прогресивних і безпечних технологій, сучасних засобів колективного та індивідуального захисту працівників і здобувачів вищої освіти;
  • контроль за дотриманням працівниками вимог законів та інших нормативно-правових актів з охорони праці, актів з охорони праці, що діють в межах Університету;
  • інформування та надання роз’яснень працівникам Університету з питань охорони праці;
  • створення комфортного інклюзивного освітнього середовища Університету шляхом надання можливості реалізації освітніх, соціальних і громадянських прав кожному учаснику освітньою процесу, в тому числі здобувачам з інвалідністю;
  • сприяння розвитку толерантності серед університетської спільноти, поваги до осіб з інвалідністю, визнання цінності кожного учасника освітнього процесу, створення і впровадження ефективних заходів з підвищення рівня інклюзивної культури в Університеті;
  • забезпечення універсального дизайну та розумного пристосування освітнього середовища;
  • оцінювання та вдосконалення матеріально-технічних ресурсів Університету для адаптації освітніх програм для здобувачів з інвалідністю;
  • організація програми супроводу здобувачів з інвалідністю, в тому числі підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників для роботи в умовах інклюзивної освіти;
  • моніторинг та оцінювання ефективності запроваджених заходів з реалізації доступності освітнього середовища. Розробка відповідних стратегічних пропозицій, нормативно-правової та методичної документації;
  • вивчення, узагальнення та впровадження передового досвіду професійної практичної діяльності у сфері інклюзії, інклюзивної освіти;
  • популяризація діяльності Університету у сфері інклюзії на місцевому, регіональному, загальнодержавному та міжнародному рівнях;
  • співпраця з центральними органами виконавчої влади, науковими установами, різнорівневими закладами освіти, інклюзивно-ресурсними центрами, громадськими організаціями з питань освіти осіб з особливими освітніми потребами.